BEIJING — 
Al Jazeera, the satellite broadcasting network, was forced by the Chinese authorities to close its China news operations of its English-language channel on Monday, the first such action in almost 14 years and the strongest sign yet of fraying relations between the ruling Communist Party and the overseas journalists who cover it.